czwartek, 16 marca 2023

A ja nie mam nic przeciwko

Czuję się trochę lepiej, ale wciąż mało czytam. Czy Twoje cuda widzi się w ciemnościach? Jak mam czytać, kiedy jest ciemno?

Nie mam nic przeciwko temu, aby dokładnie prześwietlono, sprawdzono (po grecku: dokimadzein) Wojtyłę. Za jedno z najważniejszych zadań Kościoła polskiego uważam strącenie go z piedestału złotego cielca i przekonanie wiernych, że nie był on ani niepokalanie poczęty, ani wszechmogący, ani jedyny święty. Te miejsca są już zajęte.

4 komentarze:

  1. Ja tam z pod lasu, nie mam telewizora, radia nie słucham, prasa nie dociera mam komputer stacjonarny. Nie orientuję się w ogólnych trendach. Mam świadomość nagonki na św Jana Pawła II. Tutaj nie zauważyłam żadnego przesadnego kultu. Tutaj lud poczciwy raczej pobożny na swój sposób. Kiedyś miałam sen -dawno - z Janem Pawłem II. Od tamtego czasu jest mi bardzo bliski, chociaż nie za dużo czytam, jak ta moja siostra, która jest daleko i do mnie nie pisze ale jest mi bliska, kochana :). A Jan Paweł II nic nie jest temu winien co ludzie czynią. Wybrali Go na papieża, pojechał do Watykanu gdzie poprzednika otruto, a do niego strzelano. Pozostał sobą i kochał ten Boży Lud, niczym stary Mojżesz :) Nie nie chcę aby strącano go z jakiegokolwiek postumentu, nie chcę aby prześwietlano, Bóg zapewne tego też nie chce. W Apokalipsie napisane jest, że jedna trzecia gwiazd spadła na ziemię, ktoś powiedział, że to ludzie strącają autorytetu. A w Ewangelii napisano, że jeżeli twój brat zawini, upomnij go w cztery oczy, dopiero za trzecim razem idź i donieś Kościołowi ( nie prokuratorowi ) a św Paweł upomina swoją którąś gminę ( zapomniałam jaką ) że spory między sobą rozstrzygają na Forum powiedziałabym cywilnym. Więc o co chodzi. Bardzo lubię św Jana Pawła II jak i śp Benedykta XVI. Cieszę się że ci jest nieco lepiej i życzę aby było coraz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas kult JP2 jest dużo za dużo przesadzony. JP2 musi pojawić się w każdym kazaniu, na każdej spowiedzi, w każdym kościele ma portret większy niż Matka Boska, generalnie mam wrażenie, że poza JP2 nie ma nauczania Kościoła (i zbawienia).

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pewien, że wiele osób śpiewając 'Abba Ojcze' ma na myśli JP2...

    OdpowiedzUsuń