wtorek, 11 kwietnia 2023

Pierwsza z trzech, a właściwie dwóch

Mówimy tradycyjnie o trzech Mariach, sam nawet napisałem kiedyś wiersz, zatytułowany Pieśń trzech Marii, ale w Ewangelii są właściwie dwie Marie, z których pierwszą jest zawsze Maria Magdalena. Niektórzy podają, że tą trzecią Marią była matka Jezusa, ale myślę, że wtedy Ewangeliści podkreśliliby to. Tak więc mamy dwie Marie, idące do grobu, kiedy wzeszło już słońce. I śpiewamy: Powiedz nam, Maryja, gdzieś Pana widziała: widziałam Go po męce, trzymał chorągiew w ręce, alleluja.

2 komentarze:

  1. Słyszałam, że egzegeci nie utożsamiają Marii Magdaleny z Marią z Betanii. Tak więc są trzy: Maria z Betanii, Maria Magdalena i Maria żona Zebedeusza - chociaż głowy nie dam, bo słyszałam o tym dawno temu - głowa mi się trochę przyda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie musisz dawać głowy, bo masz jak najbardziej rację: obecnie się te Marie rozdziela

    OdpowiedzUsuń