czwartek, 25 sierpnia 2016

O Duchu Święty!

Dziś wspominamy małą Arabkę, karmelitankę, św. Marię od Jezusa Ukrzyżowanego. Pełna prostoty, obdarzona mistycznymi łaskami, zachęcała do nabożeństwa do Ducha Świętego. Może znajdą się gdzieś kapłani, którzy, zgodnie z przekazaną przez nią prośbą Jezusa, odprawiają raz w miesiącu wotywę o Duchu Świętym...


Jedna z modlitw św. Marii do Ducha Świętego:
O Światłości, źródło pokoju,
przyjdź i oświeć mnie.
Jestem głodna, przyjdź i nakarm mnie.
Jestem spragniona, przyjdź i ugaś moje pragnienie.
Jestem niewidoma, przyjdź i daj mi światło.
Jestem biedna, przyjdź i obdarz mnie bogactwem.
Może nie przypadkiem Bóg dał Kościołowi takich popularnych teraz świętych, jak Maria od Jezusa Ukrzyżowanego czy Charbel Makhlouf: zwraca przez nich uwagę na chrześcijan Bliskiego Wschodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz