niedziela, 27 grudnia 2020

Ranking kolęd

Zaczynając od tych, które lubię najbardziej:

Anioł pasterzom mówił
Pójdźmy wszyscy do stajenki
Wśród nocnej ciszy
Gdy się Chrystus rodzi
Przybieżeli do Betlejem
Z Narodzenia Pana
Tryumfy Króla niebieskiego
Gdy śliczna Panna...

Gdzieś poza rankingiem, albo na jego szarym końcu byłyby: Dzisiaj w Betlejem (a to dlatego, że jest nadużywana przez organistów), Przystąpmy do szopy, Oj Maluśki (brrrr).

A jakie są wasze ulubione kolędy?

By nas z piekła wybawił,
a w niebieskich postawił
pałacach, pałacach, pałacach.

9 komentarzy:

  1. Moje ulubione to: Anioł pasterzom mówił, Jezus malusieńki, Tryumfy i właśnie Oj. maluśki... :) Na Boże Narodzenie przygotowałam życzenia w formie filmiku, którym chcę się podzielić z Tobą i wszystkimi zaglądającymi na ten blog. Plik jest bezpieczny, sama go utworzyłam :) Oto link do niego na moim Dysku Google https://drive.google.com/file/d/1Ee9wu7avfm7paPrOJy0CpKqH7gFzVkxt/view?usp=sharing

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za filmik z życzeniami, piękne zwłaszcza to o domu, w którym każdy znajdzie miejsce.

      Usuń
    2. Piękny filmik z życzeniami!

      Usuń
  2. Anioł pasterzom, tak. Gdy się Chrystus rodzi, chociaż u nas strasznie nadużywane przez organistów. O gwiazdo betlejemska. Jakaż to gwiazda błyszczy na wschodzie (skoro już o gwiazdach). Przystąpmy do szopy, to, przy którym można tańczyć poloneza.

    Nie lubię Przybieżeli do Betlejem, też nadużywane bardzo, tak samo jak Wśród nocnej ciszy. Można by zrobić ranking kolęd śpiewanych najczęściej w naszych kościołach :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie się wydaje, że każdy organista ma stały zestaw kolęd, które gra na okrągło... Zapomniałem dodać jeszcze 'Mizerna cicha' i 'Cicha noc', też bardzo lubię, tchną pokojem.

    OdpowiedzUsuń
  4. W Warszawie najczęściej jest śpiewane 'Dzisiaj w Betlejem'.

    OdpowiedzUsuń
  5. A którą wersję 'Mizernej cichej'? Zakładam, że tę spokojną, cudnie refleksyjną (skoro tchnie spokojem) Bo ja nie toleruję tej skocznej...

    'Triumfy'.. 'Gdy się Chrystus rodzi' (koniecznie ze zwrotką o niebieskich duchach - to zazwyczaj śpiewamy na początku wieczerzy wigilijnej), 'Anioł pasterzom', "O gwiazdo betlejemska', 'Jezusa narodzonego'...

    Z pastorałek lubię 'Jezus malusieńki' i 'Gdy śliczna panna' - najbardziej. Ale też tę ptaszkową ;) 'W dzień Bożego Narodzenia' ;)

    Ogromnie mnie irytuje za to śpiewanie pastorałek podczas Mszy świętej, z naczelnym 'Lulajże Jezuniu' na komunię (no tragiczne, czy nikt w ogóle nie widzi jak to dramatycznie nie pasuje?). Nie lubię też 'Dzisiaj w Betlejem'.

    A dziś byliśmy na mszy angielskiej (bo tu na pewno da sie wejść) i z radoscią śpiewałam m. in. 'O Come All Ye Faithful' i "Hark! The Heral Angels Sing' :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tę spokojną, chociaż jako pierwszą poznałem tę skoczną, na jasełkach. 'Lulajże Jezuniu' na Komunię to niestety częsty zwyczaj 😕 A z angielskich lubię 'God rest ye merry gentlemen' i najbardziej 'Let us the Infant greet'.

      Usuń
  6. Też dziękuję za piękne życzenia. Chciałabym aby dom w którym mieszkam też był ostatnim przyjaznym domem :D rano byłam w Boże Narodzenie u nas w kościele na Mszy św i nie pamiętam co śpiewali - chyba jestem spracowanym wołkiem. Lubię spokojne kolędy i żeby z daleka nie było słychać jakby wszystkie moje koty właśnie miauczały :) W maseczce nie śpiewam bo wilgotnieje.

    OdpowiedzUsuń