piątek, 19 czerwca 2020

W Serca Twego ranie

Dziś uroczystość Serca Jezusowego, radosna i bolesna. Cieszymy się z łask, które z tego Serca na nas spływają, ale i bolejemy nad grzechami, nad brakiem miłości, jaki to Serce obraża i znieważa. A sami nie jesteśmy tu bez winy...

Jezu Chryste, mój ukochany,
Któryś na Krzyżu umarł,
Ze wszystkich sił Cię proszę, błagam,
Przez dwie i trzy Twe rany,
By miłość Twoja mogła mocno
Tak przeszyć serce moje,
Jak w Twoje Serce wbita włócznia,
Gdy śmierć poniosłeś za mnie.
(anonim angielski, 14. wiek)


Ciekawy jestem, czy poza Warszawą śpiewa się na nabożeństwach czerwcowych, na melodię Pod Twoją obronę, modlitwę do Serca Jezusowego, z refrenem: O Jezu dobry, Zbawicielu słodki, Pośredniku Boski, jedyna ucieczko nasza.

3 komentarze:

  1. tak, u nas się śpiewa. Nie lubię tego, strasznie przesłodzone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, "do Serca Twego racz nas przytulić"... żeby chociaż było biblijnie - przygarnąć.

      Usuń
  2. Ja to znam ale raczej z modlitewnika, słyszałam chyba w Krakowie. Nawet znalazłam na you tube, tylko niezbyt dobre nagranie, to znaczy głośno słychać organy. Nie mam żadnych zastrzeżeń do modlitwy. Ostatecznie lubię słodycze. Wolę też się przytulić. A w święto Serca Pana Jezusa byłam tak śpiąca, że nie wiem co wielebny mówił. A on lubi mówić, potem z błogosławieństwem się spieszy.

    OdpowiedzUsuń