sobota, 17 kwietnia 2021

Inna pieśń wielkanocna

Już ją kiedyś podawałem na blogu, bo bardzo mi się podoba; jest mało znana, nie wiem, dlaczego, i rzadko można ją usłyszeć w kościołach. Może jakiś organista czy kierownik chóru się zainteresuje?

Alleluja, żyje Pan, powstał z grobu z brzaskiem dnia.
Zaśpiewajmy, z głębi serc, z całym światem nową pieśń.

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja!

Dla nas hańbę krzyża zniósł, poniósł mękę, przyjął grób.
Dziś na nowo cieszy nas jasny zmartwychwstania blask.

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja!

Zwyciężyła Pańska moc, już skończona grzechu noc.
Nadszedł już zwycięstwa dzień, cieszmy się, śpiewajmy w nim.

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja!

Niech się cieszy Boży lud, niech aniołów śpiewa chór.
Ciesz się, Matko, bo Syn Twój cały w chwale żyje znów.

Alleluja, alleluja, alleluja, alleluja!

5 komentarzy:

  1. u nas ją śpiewają, ale ja jej nie lubię akurat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż sobie znalazłam na yt.
    Nigdy nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieśń na samych męskich rymach :) Kto wie, czy melodia nie ma angielskiego rodowodu, jest jakoś tak "w klimacie" hymnów angielskich utrzymana,stateczna i rytmiczna. Może dlatego Ci się podoba? :) W śpiewnikach nie znalazłam żadnych danych o jej pochodzeniu, gdzieś podano tylko, że słowa ułożyła s. Maria Imelda, felicjanka, a więc to pewnie lata 70-te XX wieku. Melodia zaś robi wrażenie starszej. U nas się tej pieśni nie śpiewa, przesłuchałam ją na YT, ale o ile słowa mi się podobają, to melodia niezbyt do mnie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, jak angielska melodia mogłaby trafić tutaj. Pewnie nikt takich badani nie robił, szkoda.

      Usuń