wtorek, 6 lipca 2021

On popular demand


4 komentarze:

  1. hehe, ja trzymam tak samo. A ktoś trzyma inaczej? :zdumienie:

    OdpowiedzUsuń
  2. Większość ludzi opiera palec wskazujący na długopisie niejako od frontu, a kciuk od spodu. Już w pierwszej klasie szkoły podstawowej zwracano mi uwagę, że źle trzymam, ale jakoś nie udało im się tego wykorzenić. Na studiach, na zajęciach z paleografii powiedziano mi, że tak trzymał pióro mnich w skryptorium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może byli zbyt zajęci przestawianiem mnie z pisania lewą ręką, żeby jeszcze zwracać uwagę na sposób trzymania pióra w tej prawej...

      Usuń
  3. Jestem mało spostrzegawcza, nie wiem jak inni. Poćwiczyłam z ołówkiem. Tak, trzymam jak przeciętni. Ale zależnie od oświetlenia trzymam ołówek do siebie, wtedy palec wskazujący jest od frontu, czasami ołówek (przy rozwiązywaniu krzyżówek) jest skierowany ode mnie a palec wskazujący jest od dołu. Możliwe, że pisanie gęsim piórem takiego trzymania wymaga?

    OdpowiedzUsuń