Hwæt me þa geweorðode wuldres Ealdor
ofer holtwudu, heofonrices Weard,
swylce swa He his modor eac, Marian sylfe,
ælmihtig God for ealle men
geweorðode ofer eall wifa cynn. (90-94)
Tak mówi o sobie Krzyż w staroangielskim poemacie „Sen o Krzyżu”. Król chwały, Król niebios, tak go wywyższył ponad wszystkie leśne drzewa, jak Matkę swą wywyższył ponad wszystkie kobiety – dla wszystkich ludzi. I Krzyż, i Najświętsza Maryja dają światu Chrystusa, który zbawia wszystkich. I Krzyż, i błogosławiona Maryja dotykały ciała Chrystusowego (cf. hymn Vexilla regis). I Krzyż, i święta Dziewica są dla ludzi ratunkiem i ucieczką. I Krzyż, i Matka Chrystusa są dla ludzi znakiem i najczystszym odbiciem miłosierdzia Bożego (cf. homilia kard. Ratzingera z mszy pogrzebowej Jana Pawła II).
ofer holtwudu, heofonrices Weard,
swylce swa He his modor eac, Marian sylfe,
ælmihtig God for ealle men
geweorðode ofer eall wifa cynn. (90-94)
Tak mówi o sobie Krzyż w staroangielskim poemacie „Sen o Krzyżu”. Król chwały, Król niebios, tak go wywyższył ponad wszystkie leśne drzewa, jak Matkę swą wywyższył ponad wszystkie kobiety – dla wszystkich ludzi. I Krzyż, i Najświętsza Maryja dają światu Chrystusa, który zbawia wszystkich. I Krzyż, i błogosławiona Maryja dotykały ciała Chrystusowego (cf. hymn Vexilla regis). I Krzyż, i święta Dziewica są dla ludzi ratunkiem i ucieczką. I Krzyż, i Matka Chrystusa są dla ludzi znakiem i najczystszym odbiciem miłosierdzia Bożego (cf. homilia kard. Ratzingera z mszy pogrzebowej Jana Pawła II).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz