sobota, 17 września 2011

Narodzenie Boga w duszy, czyli Bogurodzica Znaku i Fra Angelico

Eckhart wiele pisze o narodzinach Boga w naszej duszy.

Mojej przyjaciółce, na rekolekcjach opartych na tzw. modlitwie głębi, polecano ikonę Matki Bożej Znaku, jako obraz obecności Jezusa w głębi serca. Nie lubię tego typu ikony, estetycznie mi nie odpowiada.


Co najwyżej te dwie, 12-wieczne ikony budzą we mnie swego rodzaju zachwyt nad tajemnicą Wcielenia i obecnością Jezusa w Maryi, która przyjęła Go w modlitwie i swoim sercem, i swoim ciałem, i zrodziła Go jako Syna.



Dla mnie tę ideę wyraża najbardziej Maryja ze Zwiastowania Fra Angelico, Jej twarz, Jej ręce, Jej pochylenie się, skłonienie, wyrażają właśnie to przyjęcie Chrystusa w sercu, przyjęcie Jego obecności w modlitwie. Jest to jedno z najpiękniejszych przedstawień Matki Bożej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz