wtorek, 29 września 2020

Trochę szkoda

Mam wielką cześć dla św. Michała Archanioła, zwłaszcza od czasu nawiązania kontaktów z Karmelem Słowa Bożego i Świętych Aniołów. Dlatego trochę mi smutno, że antyfony do pieśni z Ewangelii, w jutrzni i nieszporach, w ogóle tego świętego nie wspominają. To trochę skutek dodania do dzisiejszego święta dwóch innych archaniołów, Gabriela i Rafała. (W średniowieczu byli w tym dniu wspominani, świadczy o tym hymn nieszporów, który i teraz mamy w liturgii.) Ale antyfonę o świętym Michale można było zatrzymać, przynajmniej w nieszporach, bo ta, która jest teraz, podobna jest do antyfon adwentowych.

Wspomóż nas swymi modlitwami, święty Michale Archaniele.

2 komentarze:

  1. Ale w hymnie z jutrzni w drugiej zwrotce jest wspomniany :D więc posyłam ci koronkę uwielbienia Boga ze świętym Michałem Archaniołem - ma kojącą melodię https://youtu.be/3t5G6F4LHGc

    OdpowiedzUsuń