środa, 25 marca 2015

Pokory pełna

Jezus powiedział: Szczęśliwi οἱ πραεῖς (Mt 5:5), czyli łagodni, delikatni, cisi, a można też przetłumaczyć: pokorni (Mt 5:5), chociaż język grecki zna i inne słowa na określenie pokory. Błogosławieństwo, które odnieść można do Maryi z Nazaretu w Zwiastowaniu. Jestem tylko służebnicą Elohim, niech mi się stanie według twego słowa. Uważam się za nic, dlatego Bóg może przeze mnie najpełniej działać. Wszystko, co mam, mam od Boga.

Preces nostras, quaesumus, Domine, propitius exaudi, ut Filius tuus Unigenitus, qui in beatae Mariae virginali utero carnem assumpsit, nostris in mentibus nasci dignetur. Qui vivit et regnat in saecula saeculorum. Amen.

Święta Maryjo, pokory pełna, Pan z Tobą, módl się za nami grzesznymi. Święty Marceli, wspomagaj nas swoją modlitwą.

Kiedy studiowałem, 25.III obchodziliśmy, całym Instytutem, imieniny prof. Marii Pąkcińskiej, doskonałej grecystki, a jednocześnie osoby tak bardzo otwartej na innych, pełnej ciepła i miłości bliźniego. Świeć, Panie, nad jej duszą łaskawie i miłosiernie, bo była obrazem Twojej dobroci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz