czwartek, 1 października 2020

A wierszem na dzisiaj jest...

Fragment wiersza walijskiego, piszącego jednak po angielsku, poety, Vernona Watkinsa (bo tylko fragment znalazłem, i bardzo mi się podoba):

Past day and night,
Past night and day,
Under the flight
Of the stars I lay.

At last emerging
With dawn I woke
Where rough seas surging
On shingle broke.

Nie wiem, dlaczego blogger.com robi teraz takie dziwne odstępy między wierszami, wygląda to koszmarnie. Aha, shingle to kamienista plaża.

2.10: udało mi się poprawić wygląd wiersza, dzięki, Agajo!

8 komentarzy:

  1. Nowy blogger jakiś taki dziwny, fakt. I nie można wyłączyć własnych wyświetleń bloga. Co do odstępów pozostają "miękkie entery" czyli naciśniecie klawisza enter przy przytrzymaniu klawisza shift (choć to pewnie wiesz).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wolałam starego bloggera.
    Chciałabym sobie poleżeć pod schodami :P. Ale nie wiem, czy w ogóle rozumiem ten wiersz. Chodzi o to, że leżę pod schodami i coś mi się śni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod gwiazdami. Wiersz nawiązuje do walijskiego barda Taliesina.

      Usuń
    2. Wiem, że w tekście jest pod gwiazdami, ale zastanawiałam się, czy nie jest to zabieg zamierzony przez autora, że "flight of st..." będzie mieć skojarzenie z klatką schodową :P, to chyba nieuniknione. Jeśli wiersz nie jest tylko opisem dawnych baśni. Jeśli ma mówić o czytelniku do czytelnika.
      Nie wiem, czy ma.

      Usuń
    3. Ale to są raczej po prostu gwiazdy, i Taliesin wspominający swoje różne wcielenia i poetyckie natchnienia. To świat jeszcze bez klatek schodowych :-)

      Usuń