niedziela, 3 maja 2015

Opowieść o Winorośli

Ja jestem prawdziwą winoroślą, a Ojciec mój jest rolnikiem. Każdą gałązkę we Mnie nieprzynoszącą owocu usuwa, a każdą przynoszącą owoc oczyszcza, aby przynosiła więcej owocu. Wy już jesteście czyści dzięki temu wszystkiemu, co powiedziałem i mówię do was; przebywajcie we Mnie, a Ja [będę przebywał] w was. Tak jak gałązka nie jest w stanie przynosić owocu sama z siebie, jeśli nie przebywa w winorośli, tak i wy nie [jesteście w stanie], jeśli we Mnie nie przebywacie. Ja jestem winoroślą, wy gałązkami. Przebywający we Mnie, a Ja w nim, przynosi wiele owocu, ponieważ beze Mnie nie jesteście w stanie nic zrobić. Jeśli ktoś nie przebywa we Mnie, został wyrzucony na zewnątrz, jak gałązka, i usechł, i zbierają je, wrzucają w ogień i palą się. Jeżeli będziecie przebywali we Mnie, a słowa moje w was będą przebywać, poproście, o cokolwiek chcecie, a stanie się wam. W tym Ojciec mój zajaśniał chwałą, abyście przynosili dużo owocu i stali się moimi uczniami. (J 15:1-8)

Tłumaczenie z zajęć z języka greckiego u dominikanów, w zeszłym tygodniu. Zamiast 'przebywać' można też wstawić 'mieszkać', a zamiast 'prosić' można też dać 'żądać'.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz